اسلایدر

کانون هنرمندان شهرستان خواف
ترنم موسیقی مقامی در خواف(دیار میراث های ماندگار)

 

گزارش
 
انجمن موسیقی ، کانون هنرمندان با همکاری و لطف سرشار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خواف به مناسبت ولادت با سعادت پیامبر اکرم حضرت محمد مصطفی(س) ، فرزند بزرگوارش حضرت امام جعفر صادق (ع) و بزرگداشت هفته وحدت نهمین جشنواره موسیقی مقامی شهرستان خواف را برگزار کرد.
جشنواره موسیقی مقامی با حضور سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولین نهادها وادارات دولتی وجمعی از هنرمندان برجسته شهرستان خصوصا استاد عثمان محمد پرست ،استاد محمد عمر پونه ،استاد محمد رضا مشورتی ، هنردوستان و مردم با فرهنگ شهرستان خواف در روز شنبه 30/11/89 راس ساعت 9 صبح درمحل مجتمع فرهنگی و هنری شهید مدرس آغاز گردید.
سرآغاز سخن تلاوت آیاتی چند ازکلام ا... مجید و ادامه پرچم سه رنگ مقدس جمهوری اسلامی ایران در سالن به اهتزاز درآمد. عرض خیر مقدم و تشکر توسط سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی وارائه گزارش توسط دبیر جشنواره و نماینده هیئت داوران از بخش های اولیه این مراسم بود. این جشنواره در سه قسمت نعت خوانی، گروه نوازی و تک نوازی دوتار به اجرا شد که در قسمت نعت خوانی از میان 10 نفر شرکت کننده آقای غیبی و آقای شیرگیر  مقام برتر را کسب کردند، در قسمت گروه نوازی از میان گروه های شرکت کننده گروه قاصدک به مقام برتر دست یافت و از تک نوازان  آقای مهران اسدی  مقام برتر را ازآن خود کرد.
همچنین اجرای سرنا و دهل ، نی چوپانی از بخش های دیگر این جشنواره بودکه با تشویقات و ابراز احساسات حضار همراه بود. ارائه مقاله و تحقیق پیرامون جایگاه و نقش موسیقی مقامی شهرستان ، بررسی نواهای خوافی از بخش های دیگر اجرایی محسوب می شدند ، حمدیه ، نعت و منقبت خوانی که سابقه ی دیرینه در شهرستان دارد نیز یکی از بخش های پر طرفدار نهمین جشنواره موسیقی مقامی شهرستان خواف محسوب می شود.  مهمترین بخش جشنوراه تجلیل از پیشکسوتان موسیقی مقامی شهرستان و بیستمین سال شکوفایی گروه موسیقی محلی شمس که هر کدام از این عزیزان قله های موسیقی مقامی استان و حتی کشور محسوب می شوند انجام گرفت که با استقبال مردم هنردوست و فرهنگی شهرستان مواجه شد در پایان جشنواره به گروه های برتر تندیس جشنواره ، لوح یادبود و جوایز نفیس دیگر اهدا گردید.
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: